7 manieren waarop uw tuincentrum klanten verliest, maar u ze weer kunt vinden

7 manieren waarop uw tuincentrum klanten verliest, maar u ze weer kunt vinden

Market gardening

Tuincentra hebben altijd moeite gehad om contact te leggen met hun klanten. De algemene perceptie is dat ze ouderwets zijn en niet meer bij de tijd. Klanten kunnen nu alles wat ze nodig hebben online of in grote winkels vinden. In reactie hierop hebben veel tuincentra hun winkels moderner en technologievriendelijker gemaakt door zaken toe te voegen als zelfbedieningskassa’s, smartphone-apps en geautomatiseerde LED-verlichtingssystemen. Maar deze updates zijn niet genoeg als u wilt dat uw klanten terug blijven komen. De shoppers van vandaag zijn net zo op zoek naar ervaringen als naar producten. Ze willen zich welkom voelen als ze de deur binnenlopen, geïnformeerd zijn over wat er beschikbaar is en klaar zijn om te vertrekken met het gevoel dat ze een goede deal hebben gesloten. Als u wilt dat uw klanten terugkomen, moet u ze laten zien waarom uw winkel morgen weer een bezoek waard is – en hier zijn 7 van Garden Connect manieren waarop uw centrum ze kwijtraakt…

Je hebt niet in voorraad wat ze willen

Als u een bepaald product niet in voorraad hebt, is het voor uw klanten gemakkelijk om weg te lopen en het artikel dat ze willen in een andere winkel te vinden. Het internet heeft het voor klanten gemakkelijk gemaakt om producten online te bestellen, zelfs producten die in de winkel moeilijk te vinden zijn. Als u het product niet op voorraad hebt, kunt u het niet verkopen. U kunt er niet van profiteren, en u kunt geen langdurige relatie met de klant opbouwen. Dit is vooral belangrijk bij planten en tuinartikelen omdat je maar een beperkte tijd hebt om ze te verkopen. Als je een speciaal artikel hebt of een artikel met een beperkte oplage, zullen klanten willen weten waarom je het niet in voorraad hebt. Anders zullen ze denken dat het komt omdat er niet genoeg vraag naar is. Het is belangrijk te weten wat uw klanten willen en wat niet. U kunt deze strijd niet winnen door er het beste van te hopen. U moet de tijd investeren om te onderzoeken wat uw klanten willen en wat ze eisen.

Er is geen gevoel van urgentie

De meeste online shoppers willen lage prijzen, maar ze willen ook kwaliteitsartikelen. Daarom komen ze in de eerste plaats naar uw winkel – om de producten te zien en te voelen en om advies te krijgen van iemand die deskundig is op dat gebied. Klanten willen het gevoel hebben dat ze de beste producten voor hun geld krijgen. Ze willen de kwaliteit die bij uw merk hoort. Als ze geen urgentie zien in uw verkoopproces, zullen ze uw product niet kopen. Ze zullen online gaan en het van iemand anders kopen. U moet urgentie overbrengen in elk verkoopproces. Dit kan zo simpel zijn als een klant een tijdslimiet geven om een artikel te kopen. U kunt hen vragen of ze het nu willen kopen of willen wachten tot het artikel weer op voorraad is. U kunt dit gevoel ook overbrengen door alleen artikelen van hoge kwaliteit tegen eerlijke prijzen aan te bieden. Als je producten hebt die goedkoop en dun zijn, stuur je een boodschap uit dat je niet geeft om de producten die je verkoopt. Zorg ervoor dat de artikelen die je in je winkel hebt de beste kwaliteit artikelen zijn die je kunt vinden. doormiddel van deze tuincentrum marketing.

Uw personeel kent het product niet goed genoeg om vragen te beantwoorden

Klanten willen het gevoel hebben dat ze geholpen worden door experts. Dit betekent niet noodzakelijk dat u experts in uw winkel moet hebben. U kunt uw personeel trainen om experts te worden. Ze moeten de producten goed genoeg kennen om vragen te beantwoorden en klanten advies te geven. Als een klant een vraag stelt waar het personeel het antwoord niet op weet, zal hij gefrustreerd en geïrriteerd de winkel verlaten. Misschien komen ze nooit meer terug, of komen ze terug om te klagen. De beste manier om uw werknemers op te leiden tot experts is hen ervaren werknemers te laten volgen. Op die manier kunnen ze leren door te observeren en vragen te stellen in plaats van ter plaatse te worden geconfronteerd met een vraag die ze niet weten te beantwoorden.

De winkelervaring is verwarrend en frustrerend

Klanten willen dat winkelen in uw winkel gemakkelijk en pijnloos is. Als ze het gewenste product niet kunnen vinden, willen ze dat het personeel hen kan helpen. Als ze het artikel niet kunnen vinden in de maat die ze willen, willen ze dat het personeel in staat is om hen te helpen. Als ze een bepaalde plant willen, maar niet zeker weten welke ze willen, willen ze dat het personeel hen kan helpen. Als de winkelervaring verwarrend en frustrerend is, zullen uw klanten uw winkel boos verlaten. Ze zullen waarschijnlijk hun vrienden vertellen over de slechte ervaring, en dit kan ertoe leiden dat u meer klanten verliest. Zorg ervoor dat uw winkel overzichtelijk en gemakkelijk te navigeren is, en dat uw personeel vriendelijk en behulpzaam is.

Bezoekers kunnen uw populairste artikelen niet vinden

Als uw klanten weten waar u het beste in bent, zullen ze voor die artikelen het eerst naar u toe komen. Als ze uw populairste artikelen niet kunnen vinden, gaan ze ervan uit dat u ze niet op voorraad hebt of dat er niet genoeg vraag naar is om ze te bestellen. Als u een grote uitverkoop of een speciale gebeurtenis organiseert, willen uw klanten daarvan op de hoogte zijn. Ze willen zien wat er beschikbaar is en wat de aanbiedingen zijn. Als ze de informatie die ze nodig hebben niet kunnen vinden, verlaten ze misschien de winkel zonder te profiteren van de speciale gebeurtenis die gaande is. Om ervoor te zorgen dat uw klanten de gewenste informatie kunnen vinden, plaatst u die waar ze ze kunnen vinden. Zet het op borden, in uw winkel app, op uw website en op uw social media pagina’s, zodat uw klanten het gemakkelijk kunnen vinden.

Samenvatting

Tuincentra hebben altijd moeite gehad om contact te maken met hun klanten. De algemene perceptie is dat ze ouderwets zijn en niet meer bij de tijd. Klanten kunnen nu alles wat ze nodig hebben online of in grote winkels vinden. In reactie hierop hebben veel tuincentra hun winkels moderner en technologievriendelijker gemaakt door zaken als zelfbedieningskassa’s, smartphone-apps en geautomatiseerde LED-verlichtingssystemen toe te voegen. Maar deze updates zijn niet genoeg als u wilt dat uw klanten terug blijven komen. De shoppers van vandaag zijn net zo op zoek naar ervaringen als naar producten. Ze willen zich welkom voelen als ze de deur binnenlopen, geïnformeerd zijn over wat er beschikbaar is en klaar zijn om te vertrekken met het gevoel dat ze een goede deal hebben gesloten. Als u wilt dat uw klanten terugkomen, moet u ze laten zien waarom uw winkel morgen weer een bezoek waard is.